Întrebări frecvente

În această pagină am pregătit cateva întrebari frecvente pe care mi le pun în general clienţii şi la care voi răspunde cât mai în detaliu şi mai sincer.

    1. - Observ că eşti fotograf de diferite evenimente în Drobeta Turnu-Severin. Te poţi deplasa şi în alte localităţi pentru a fotografia o nuntă ?   Da, sunt dispus să fotografiez evenimente care au loc şi în afara oraşului meu natal, atât în România cât şi în străinătate. Bineînţeles că în funcţie de distanţe vor exista costuri suplimentare cu combustibilul, diurna şi cazarea. Pentru Drobeta Turnu-Severin nu percep costuri cu transportul. 

    2. - Oferiţi şi servicii de videografie ?   Eu şi cu echipa mea suntem specializaţi strict pe fotografie. Toată concentrarea noastră din ziua evenimentului va fi orientată pe crearea de imagini statice cât mai frumoase şi relevante. Fiindcă îmi doresc pentru clienţii mei tot ce este mai bun la evenimentul lor, eu pot să recomand câţiva videografi foarte pricepuţi cu care colaborăm în mod frecvent.    

    3 - Care este numărul de imagini care îl vom primi în final, în cât timp şi câte vor fi editate ?   În funcţie de pachetul ales de client, putem livra între 500 şi 1000 de imagini cu editare de bază (crop, balans de alb, expunere, luminozitate, contrast, saturaţie). Noi nu fotografiem niciodată ca să atingem un anumit număr de imagini ci pentru a acoperi cele mai relevante momente ale evenimentului. Dacă se doreşte cantitate în loc de calitate, nu suntem noi cei pe care îi cautaţi.

    În timpul evenimentului se vor realiza imagini suficiente pentru ca selecţia finală făcută de client să conţină cele mai bune imagini. La maxim o săptămână de la terminarea evenimentului contractat, mirii vor primi absolut toate fotografiile realizate de echipa noastră, la o rezoluţie suficientă pentru a face o selecţie a fotografiilor pe care urmează să le edităm.

    Procesul de editare dureaza între 4 şi 8 săptămâni de la primirea selecţiei. Dacă pachetul ales conţine şi album, atunci acesta va fi prioritar, iar selecţia de fotografii (maxim 100-120 de fişiere) care vor fi incluse în acesta va intra imediat la editat (pentru album editarea va fi mult mai profundă) astfel încât albumul să fie gata cât mai repede (maxim 3-4 săptămâni de la primirea selecţiei). Pentru că ştim cât de mare este curiozitatea, vă vom trimite cât de repede putem prin transfer electronic o selectie de maxim 50 de fotografii editate care le vom posta pe facebook şi blog-ul nostru, bineînteles doar cu acordul dumneavoastră.    

    4 - Care este stilul tău în fotografia de nuntă ?   După cum am mai spus şi la capitolul "Despre mine” ador să fotografiez oameni, să le surprind emoţiile, zâmbetele reale de fericire, de mulţumire, dar şi lacrimile care trădează faptul că fiecare dintre noi avem şi o parte sensibilă. Toate acestea sunt elemente caracteristice numai acelor momente din cadrul evenimentului respectiv şi care în general pentru mine ca fotograf sunt irepetabile. Nu pot să spun că am un stil anume, scris în cărtile de fotografie, fiindcă la un eveniment de tip nuntă trebuie să îmbini stilurile consacrate cu personalitatea ta ca fotograf şi cu profilul celor doi miri. Într-o nuntă voi căuta întotdeauna să trag cadre originale, care nu le-am mai făcut până atunci, dar nu vor lipsi şi cadrele clasice, consacrate şi formale. Lumina naturală va fi prezentă în fotografiile mele tot timpul, atât cât ea va exista.  

    5 - Ai studii de specialitate în domeniu ?   Nu sunt un fotograf cu studii la şcoli înalte de arte sau ceva de genul, cu toate ca mi-aş fi dorit. Sunt un autodidact, studiez neîncetat tot ce tine de fotografie şi domenii adiacente prin cărţi şi pe internet, merg la workshop-uri, experimentez, etc... . Eu unul fotografiez aşa cum simt, încerc să înţeleg fiecare cadru pe care îl văd la alţi fotografi şi toată informaţia acumulată mă străduiesc să o adaptez stilului şi gândirii mele astfel încat imaginile finale să arate cât mai unice. Dacă anumite fotografii făcute de mine şi expuse aici în secţiunea Galerie Foto încalcă anumite reguli mai evoluate ale fotografiei, îmi cer scuze anticipat faţă de experţi şi îi asigur că încerc de la an la an să fac treabă mai bună !! 

    6 - Care este experienţa ta în domeniul fotografiei şi mai ales în cea de eveniment ?   În primul rând pot să spun că îmi plac amintirile. Încă din adolescenţă simţeam nevoia să împărtăşesc cu prietenii mei momente şi imagini care mi s-au întâmplat şi care era foarte greu să le descriu în cuvinte. Expresia “…dacă erai acolo să vezi !” mă urmărea la tot pasul. Odată cu prima mea cameră foto (pe film pe vremea aceea) care am împrumutat-o de la cineva pentru a-mi imortaliza escapadele stradale, mi-am dat seama ca îmi place la nebunie să fotografiez. Mi-au trecut prin mâna diverse tipuri de camere foto, am prins anii în care s-a trecut de la fotografia pe film la cea digitală, am descoperit, am încercat şi am reuşit. 

         În domeniul evenimentelor private am intrat printr-o conjunctura fericită de altfel, în anul 2005, ca operator video. Am filmat destule nunţi in perioada 2005-2010, dar eu îmi doream de fapt să fotografiez. Ceea ce am şi făcut, experimental la început dupa care în mod regulat, în colaborare cu un bun prieten de al meu care se ocupa de asta din cele mai vechi timpuri (cu care fac echipă şi în ziua de astăzi), am reusit sa îmi depăsesc pe alocuri standardele pe care mi le-am impus. Din punctul meu de vedere, numărul de evenimente la care am participat nu este foarte relevant ci calitatea lor. Pot spune că sunt foarte multumit de ce am realizat în ultimii 5 ani de fotografie la evenimente private, iar în continuare mi-am propus să ating un alt nivel de calitate în fotografia pe care o voi face, iar clienţii mei să fie din ce în ce mai multumiţi.